Ruilen & retourneren

Je wilt wat terug sturen / retourneren?

Hebben wij een verkeerd product geleverd? Of is het beschadigd aangekomen? Ons logistieke team stelt jouw bestelling met de grootst mogelijke zorg samen. Mocht er desondanks toch een artikel toegestuurd worden die je niet hebt besteld dan kun je dit uiteraard aan ons retourneren. Neem dan even contact op met ons en we mailen je een retourlabel toe.

Heb je jouw bestelling beschadigd/defect ontvangen?

Maak dan direct een foto van de doos en inhoud om een discussie te voorkomen. Reclamaties binnen 1 dag na levering.

Teveel of misschien een verkeerd product besteld?

In dat geval kunt je het artikel aan ons retourneren (binnen 14 dagen). Het toekomende bedrag van de aankoop storten we op de bij ons bekende bankrekening retour. Verzendkosten die je zelf hebt gemaakt vergoeden wij helaas niet. Het is uiteraard wel belangrijk dat de producten onbeschadigd en ongeopend retour komen, anders kunnen wij niet tot terug betaling over gaan. Verzeker je pakket bij het retour sturen, om problemen over beschadigingen te voorkomen.

PURSCHUIM en PU & Steenlijmen in blik/bus kunnen wij niet retour nemen

Het is aan de buitenzijde niet te controleren of deze pur producten gedurende de periode altijd rechtop hebben gestaan. Wij kunnen deze dus niet met
garantie nog een keer aanbieden aan onze klanten.

Op kleur gemaakte producten nemen wij niet retour Wij laten verschillende kitten speciaal op kleur maken. Omdat deze gepersonaliseerd zijn op jouw wens kunnen we deze niet retour nemen.

Een retourtje aanmelden?

Je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nog 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten, terug. De kosten voor het retourneren van het product van jouw huis naar de webwinkel zijn echter voor eigen rekening. Deze kosten bedragen ongeveer 7,25 per pakket; voor de exacte tarieven kun je de website van je vervoerder raadplegen.

Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, moet het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking worden geretourneerd. Als het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd is dan nodig om het product te verkopen, kunnen we de waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus zorgvuldig en zorg ervoor dat het goed verpakt is bij de retourzending.

Om gebruik te maken van dit recht, kun je contact met ons opnemen via info@123kitshop.nl. We zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product in goede staat bij ons is ontvangen.

Hoe snel gaat het terug betalen?
Na ontvangst en controle van de retourzendingen bij het magazijn van Kitcentrum.nl wordt jouw restitutie verwerkt. Je ontvangt een overzicht met de retour gekomen producten. Het verschuldigde bedrag wordt dan in ieder geval binnen 5 dagen op je bij ons bekende rekening bijgeschreven.

Welke kosten krijg ik terug?

Als je de volledige bestelling retour stuurt, dan moet je de kosten van de bestelling én de verzendkosten (van de webwinkel naar jou) plus eventuele administratiekosten teruggestort krijgen. Je moet dit bedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je de herroeping hebt gedaan, terugkrijgen. De verkoper mag wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of totdat de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden.  Als je een of meerdere artikelen uit de bestelling houdt, dan krijg je alleen de kosten van de rest van de bestelling terug, niet de verzendkosten of eventuele administratiekosten. Je betaalt zelf de kosten van de retourzending (van jou terug naar de webwinkel). Komt het door jouw bestelde artikel beschadigd retour? Dan berichten we je natuurlijk maar kunnen niet tot terugstorten overgaan.